Stödstrumpor på nätet

Allt fler börjar inse alla de fördelar som finns med ett par stödstrumpor. Det finns många som går runt med trötta och svullna ben utan att göra något åt problemet. Du kommer slippa en hel del massa problem genom att använda dig utav stödstrumpor. Du kanske tänker att detta är enbart något äldre människor använder sig utav. Du har bilden av hudfärgade stödstrumpor. Men idag kan du hitta mängder utav färgglada och roliga stödstrumpor på nätet. Allt mer unga börjar använda sig utav stödstrumpor i sitt arbete och under resor då dem sitter stilla mycket. Det kan vara en bra idé att prova stödstrumpor under bil och flygresor. Under resor blir dina ben lätt svullna och tröttheten börjar då kännas av.

Butiker med stödstrumpor

Butiker finns det mängder utav på nätet. Men jag vill göra det enkelt för dig och ge dig mina två favoriter som säljer stödstrumpor på nätet med snabba frakter och billig frakt. Butiken är också väldigt enkel och smidig att handla i. Du får bra beskrivningar på vilka stödstrumpor som bör passa dig och dina fötter bäst. Och du kan på ett smidigt och snabbt sätt beställa hem dina stödstrumpor på nätet.

stodstrumpor.jpg

Butik21.com Är sveriges största butik som enbart säljer stödstrumpor på nätet. Här finns det en stödstrumpa för alla. Och denna butik står som etta på min lista över butiker inom stödstrumpor på nätet.

coola-stodstrumpor.jpg

Bobbyharper.se Här hittar man ett sortiment utav enfärgade stödstrumpor som doktorn rekommenderar. Och det finns även färgglada och roliga stödstrumpor.

Hitta rätt stödstrumpa på nätet

Innan du ska köpa dig ett par stödstrumpor på nätet. Ska du tänka på vilken kompression och storlek som kommer passa dina behov. Tänk på att kontakta sjukvård ifall du har allvarligare problem med dina fötter och ben. En stödstrumpa är uppbyggd på det viset att trycket är som högst nere vid ankeln. Trycket minskas sedan successivt längs upp med benet. Detta trycket skrivs ut som mmHg, och betyder millimeter kvicksilver. Och detta är en enhet för tryckmäting.

Klass ett passar er som inte har några större problem mer än trötta och svullna fötter och vill förebygga uppkomsten utav åderbråck, värderna på dessa stödstrumpor ligger på 12-17 mmHg. Den förbättrar blodcirkulationen, och är väldigt bra ifall man ska ska iväg och resa med buss, flyg, bilresor och för dem som har ett stilla sittande arbete.

Klass två om du har allvarligare åderbråck och svårare smärta och svullnad. Då ska stödstrumpor ska med värdet 18-22 mmHg användas. Dessa hjälper även till att avlägsna vätskeansamling i benen. Och lämpar sig till människor som har kroniskt nedsatt blodcirkulation i ben. Även bra att använda sig när du börjar se uppkomsten av åderbråck.

Klass tre - medicinska stödstrumpor
Skillnaden på en vanliga stödstrumpor och en medicinska skiljer sig väldigt mycket åt. Vanliga stödstrumpor behöver inte skillja sig mycket ifrån vanliga strumpor. Medans mediciniska kompressionsstrumpor har särskilld kompressionsklass med rätt passform och använder graderad kompression som passar dig bäst. Är det nu så att du har allvarligare problem med fötter och ben. Då råder jag er att kontakta kunnig sjukvårdspersonal som kommer att plocka fram den stödstrumpa som passar dig bäst.

Stödstrumpor till gravida

Många som är gravida undrar ofta när dom ska börja använda sig utav stödstrumpor. Det finns inga riktlinjer på detta, men jag själv tycker att man ska använda sig utav stödstrumpor redan från början, en stödstrumpa kan bara göra gott. Men sen finns det kvinnor som ligger i riskgruppen för åderbråck. Ifall du ofta känner av trötthet i benen varje kväll du sätter dig i soffan. Du ser tidigt att venerna börjar svullna upp, och kanske även har någon förälder som har åderbråck. Är du gravid och kanske sitter mycket stilla på dagarna, det kan vara under flera timmar på jobb eller under en flygresa. Ifall du inte är med i denna riskgruppen kan du börja använda ett par stödstrumpbyxor istället senare under graviditeten.

Det finns även lite andra saker du kan prova förutom användning av stödstrumpor. Du ska på olika sätt hjälpa kroppen med blodcirkulationen. Du kan placera dina ben i ett högre läge när du ligger och kollar på tv, undvik även att korsa dina ben då detta förhindrar blodcirkulationen. Du kan även dusha kallt i ett par minuter varje gång du hoppar in, detta tränar då blodkärlen. Blodgenomströmningen kan även ökas genom att basta ett par gånger iveckan. Nu kanske inte alla har en bastu, då kan istället äta mera frukt och grönt. Detta gör att tarmen spolas rent av alla nyttiga fibrer. Detta ihop med stödstrumpor kommer få fart på blodcirkulationen.